Q. යෝධයෝ හිටිය ද? අද නැත්තේ ඇයි?
A. මාගේ අදහස නම්: ලෝකයේ (විශ්වයේ) කාලය, අවකාශය හා ස්ථානයන්ට සාපේක්ෂව, ඒ ඒ සම පුද්ගලයන්, ඒ ඒ සම කාලය තුළ, ඒ ඒ සම ස්ථාන වල ප්රතිසන්ධිය/උප්පත්තිය/ඇසුර ලබන හෝ නොලබන බවය; එය එක්තරා ධාතු ස්වභාවයක් බවයි. උදාහරණ වශයෙන්, බුද්ධකාලයේදී (ඉන්ද්රීය ධර්මයන් වැඩූ) තියුණු ප්රඥාවන්තයිනේ පහළ වීම හා දැනට එතරම් තියුණු ප්රඥාවන්තයින්ගේ පහළ නොවීම, සිංහල රජ කාලයේදී අතිශයින් කුමන්ත්රණකාරී පිරිසගේ පහළ වීම, එදාද/අදද නොයෙක් ප්රදේශවල නොයෙක් සමාන හොඳ/නරක ගතිගුණ ඇති පිරිසගේ පහළවීම ... ආදී නොයෙක් උදාහර ගෙනහැර දැක්විය හැක. මෙතැනදී ද, යෝධයන් සම්බන්ධවද එවැනිම තත්ත්වයක් බවයි.
කෙසේ වෙතත් “බලය” ද (චිත්ත බලය හා කාය බලය විය යුතුය) අග්රව ලැබීමට කළයුතු ක්රියා හතරක් අග්ගප්පසාද සූත්රය තුළ (http://pitaka.lk/29134/cs,aps) දැක්වේ.
A. මාගේ අදහස නම්: ලෝකයේ (විශ්වයේ) කාලය, අවකාශය හා ස්ථානයන්ට සාපේක්ෂව, ඒ ඒ සම පුද්ගලයන්, ඒ ඒ සම කාලය තුළ, ඒ ඒ සම ස්ථාන වල ප්රතිසන්ධිය/උප්පත්තිය/ඇසුර ලබන හෝ නොලබන බවය; එය එක්තරා ධාතු ස්වභාවයක් බවයි. උදාහරණ වශයෙන්, බුද්ධකාලයේදී (ඉන්ද්රීය ධර්මයන් වැඩූ) තියුණු ප්රඥාවන්තයිනේ පහළ වීම හා දැනට එතරම් තියුණු ප්රඥාවන්තයින්ගේ පහළ නොවීම, සිංහල රජ කාලයේදී අතිශයින් කුමන්ත්රණකාරී පිරිසගේ පහළ වීම, එදාද/අදද නොයෙක් ප්රදේශවල නොයෙක් සමාන හොඳ/නරක ගතිගුණ ඇති පිරිසගේ පහළවීම ... ආදී නොයෙක් උදාහර ගෙනහැර දැක්විය හැක. මෙතැනදී ද, යෝධයන් සම්බන්ධවද එවැනිම තත්ත්වයක් බවයි.
කෙසේ වෙතත් “බලය” ද (චිත්ත බලය හා කාය බලය විය යුතුය) අග්රව ලැබීමට කළයුතු ක්රියා හතරක් අග්ගප්පසාද සූත්රය තුළ (http://pitaka.lk/29134/cs,aps) දැක්වේ.