Q. "චේතනාව කර්මය වේ"
බුදු වදනට අනුව අලුගෝසුවකුගේ අවංක "මූල චේතනාව" සමාජ ආරක්ෂණය නම්, අදහස අකුසල් සිදු නොවන බවයි. පැහැදිළි කරත්වා!
A. සමාජ ආරක්ෂණය නමැති “අවංක” - “මූල චේතනාව” ට, “මූල චේතනාව” සතෙකු (මිනිසෙකු) මැරීමට තරම් හිත රළු වීම ය; ඊට “මූල චේතනාව” ද්වේෂ සහගත (සිත් 2න්) සිතකි. [ඊට “මූල චේතනාව” “මෝහය” වුව ද එය මෙතැන දී නොසලකාහරින්න.]
එබැවින්, අලුගෝසුවෙකු වීමට සිතන මොහොතේ සිට [සතෙකු (මිනිසෙකු) මරණ තෙක්] ඉදිරියට බොහෝ අකුසල් සිදු වේ.
සතෙකු (මිනිසෙකු) මරණයට පත්කළ හොත්, අපායගාමී (දුගතියෙහි ඉපදිය හැකි) බලවත් අකුසලයක් සිදු වේ.
කොටින් ම (/ කෙටියෙන් ම), “සමාජ ආරක්ෂණය මුවාවෙන් එන වංචක ද්වේෂය” යැයි කියා කිව හැක.
බුදු වදනට අනුව අලුගෝසුවකුගේ අවංක "මූල චේතනාව" සමාජ ආරක්ෂණය නම්, අදහස අකුසල් සිදු නොවන බවයි. පැහැදිළි කරත්වා!
A. සමාජ ආරක්ෂණය නමැති “අවංක” - “මූල චේතනාව” ට, “මූල චේතනාව” සතෙකු (මිනිසෙකු) මැරීමට තරම් හිත රළු වීම ය; ඊට “මූල චේතනාව” ද්වේෂ සහගත (සිත් 2න්) සිතකි. [ඊට “මූල චේතනාව” “මෝහය” වුව ද එය මෙතැන දී නොසලකාහරින්න.]
එබැවින්, අලුගෝසුවෙකු වීමට සිතන මොහොතේ සිට [සතෙකු (මිනිසෙකු) මරණ තෙක්] ඉදිරියට බොහෝ අකුසල් සිදු වේ.
සතෙකු (මිනිසෙකු) මරණයට පත්කළ හොත්, අපායගාමී (දුගතියෙහි ඉපදිය හැකි) බලවත් අකුසලයක් සිදු වේ.
කොටින් ම (/ කෙටියෙන් ම), “සමාජ ආරක්ෂණය මුවාවෙන් එන වංචක ද්වේෂය” යැයි කියා කිව හැක.