Q. පුණ්යක්රියා තුනයි ද? දහයය් ද?
A. “මහණෙනි, මේ පින්කිරියවත් තුනෙකි, කවර තුනෙක යත්:
දානමය පුණ්යක්රියාවස්තු ය, ශීලමය පුණ්යක්රියාවස්තු ය, භාවනාමය පුණ්යක්රියාවස්තු යි.”
“මුලින් කී දානමය ආදී පුණ්යක්රියා වස්තු තුනෙහි මේ පුණ්යක්රියා වස්තු හත ඇතුළත් කරන ලදී. එහි අපචායන - වෙය්යාවච්ච දෙක සීලමය පුණ්යක්රියා වස්තුවෙහි ඇතුළත් කරන ලදී. පත්ති අනුප්පදාන - අබ්භනුමෝදනා (පින් දීම - පින් අනුමෝදන් වීම) යන දෙක දානමය පුණ්යක්රියා වස්තුවෙහි ඇතුළත් කරන ලදී. ධර්මදේශනා කිරීම - ධර්මශ්රවණය කිරීම, භාවනාමය පුණ්යක්රියා වස්තුවෙහි ඇතුළත් කරන ලදී. දෘෂ්ටිය ඍජුකිරිම වනාහි (දාන-සීල-භාවනා) යන මේ පුණ්ය ක්රියා වස්තු තුනෙහිම ඇතුළත් කරන ලදී. එහෙයින් භාග්යවතුන් වහන්සේ -
‘තීනිමානි භික්ඛවෙ පුඤ්ඤකිරියවත්ථූනි. කතමානි තීනි? දානමයං -පෙ භාවනාමයං පුඤ්ඤකිරිය වත්ථු’ යනුවෙන් වදාළහ.”
T. ["දස කුසලකම්මපථා හි සීලං, - දශකුශල කර්මපථයෝ ශීලය ය."
“… දානාදීහි දසහි පුඤ්ඤකිරියවත්ථූහි, දසහි කුසලකම්මපථෙහි වා යුත්තොති අත්ථො.”
"අපිච චෙතනා සීලං නාම පාණාතිපාතාදීනි පජහන්තස්ස සත්ත කම්මපථචෙතනා. චෙතසිකං සීලං නාම “අභිජ්ඣං පහාය විගතාභිජ්ඣෙන චෙතසා විහරතී”ති"]