Q. ධර්මානුකූලව සැක-බිය ජයගන්නේ කෙසේ ද?
A / R. [සියල්ලෝ ම පුද්ගලානුබද්ධව ප්රායෝගිකවන / ප්රායෝගිකකරවන (ප්රායෝගික වීමට මෙරමා ද යොමු කරවන) අතර ම, විශේෂයෙන් ම ඔබ (පාසල්) දහම්පාසල් ගුරුවරයකු හෝ (පාසල්) දහම්පාසල් සිසුවෙකු නම්, ඔබේ (පාසල) දහම්පාසල මට්ටමින් පහත ක්රියාවලිය ප්රායෝගික කිරීමට ඔබට කළ හැකි උපරිමය කිරීමට මෙත් සිතින් කාරුණිකවන ලෙස අපි ඉතා සෙනෙහසින් ඔබට යෝජනා කරන්නෙමු.]
1. සැක-බිය ගෙන දෙන පුද්ගලයා / පුද්ගලයන් / කණ්ඩායම් ආදිය කෙරෙහි කල් පවතින ද්වේශ සහගත සිතින් (වෛරයෙන්) සීතීම්-කීම්-කිරීම් (මනෝ-වාග්-කාය කර්ම) නො කළ යුතු ය.
මේ ලෝකයෙහි වෛරයෙන් වෛරයෝ කිසිකලෙක්හිදු නොසන්සිඳෙන්නාහ. අවෛරයෙන්ම වෛරය සන්සිඳෙන්නාහ. මේ (අවෛරයෙන් වෛරය සන්සිඳවීම) පුරාතනවූ ගුණධර්මයකි.
https://pitaka.lk/main?n=38100&p=5
මේ ලෝකයෙහි කිසි කලෙකත් වෛරයෝ වෛරයෙන් නො සංහිඳෙත්. අවෛරයෙන් (ක්ෂාන්තියෙන් හා මෛත්රියෙන්) ම සංහිඳෙත්. මෙය පුරාතන වූ (බුදු පසේබුදු රහතුන් විසින් පුරුදු කොට ආ) සිද්ධාන්තන ධර්මයෙකි.
http://www.thripitakaya.org/tipitakaya/Index/625?s=21200
2. ධාර්මික දිවිපැවැත්ම.[ ඒ (ධාර්මික දිවිපැවැත්ම) තුළින් අධිෂ්ඨාන - සත්යක්රියා - (රතන සුත්රයාදී) සූත්ර සජ්ඣායනය ආදියෙන්.]
“දානාදි පුණ්යධර්මය ඒකාන්තයෙන් ඒ ධර්මයෙහි හැසිරෙන පුඟුල්හු (දිට්ඨධම්මික සාම්පරායික අනර්ථයෙන්) රක්නේ ය. වැසිකලැ මහත් වූ ඡත්රය එය ධරන්නහු යම්සේ රකී ද එමෙනි. ධර්මය මොනොවට පරිචිත කල්හි තෙල අනුසය වෙයි: ධර්මචාරී පුද්ගල අපායාදි දුගතියට නොයේ යයි.
මේ දිට්ඨධම්මිකාදි අනර්ථයෙන් රැකීම ධර්මයාගේ ඵල යි.”
‘‘ධම්මො හවෙ රක්ඛති ධම්මචාරිං, ඡත්තං මහන්තං යථ වස්සකාලෙ;
එසානිසංසො ධම්මෙ සුචිණ්ණෙ, න දුග්ගතිං ගච්ඡති ධම්මචාරී’’ති.
3. (සීලයක පිහිටා) මෛත්රී සහගත සිත වැඩීමෙන්-පැතිරවීමෙන්.
මෙහි තුන්වන (3.) කරුණ වඩා හා ඉතා ප්රායෝගික බැවින් බුද්ධ-භාෂිතය අනුව ම එය සිදු කළ යුත්තේ කෙසේ ද? යන්න විමසා බැලීම කාලානුරූප ය.
කිසිදු හැඟීමකින් තොරව වචන පමණක් නොකියා - වචනාර්ථයන් මැනවින් මතුවන පදිරි හා අවධාරණයවන පදිරි ද (පරිකල්පනය කරමින් ද); එමෙන් ම (සුළු වෙලාවක සිට) කාලය හැකි තරම් දිගු කරමින් ද හැකි සෑම විටක ම මෙත් සිත වැඩීම-පැතිරවීම කළ යුතු බව සූත්රානුසාරයෙන් ගම්ය කරගත හැක.
මෙත් සිත වැඩීම-පැතිරවීම වැඩීමේ පදනම හා ආනිශංස - “මහණෙනි, නිතර සේවනය කරණ ලද්දාවූ, වඩන ලද්දාවූ, නැවත, නැවත කරණ ලද, සුදුසු යානාවක් මෙන් කරණ ලද, වත්තක් මෙන් කරණ ලද, අධිෂ්ඨාන කරණ ලද, පුරුදු කරණ ලද, මනාකොට පටන් ගන්නා ලද, මෛත්රි සහගත චිත්ත විමුක්තිහුගේ ආනිශංස එකොළොසක් කැමති විය යුතු වෙත්.
“කවර එකොළොසක්ද යත්, සුවසේ නිදයි. සුවසේ පුබුදියි. පවිටු සීන නොදකියි. මිනිසුන්ට ප්රිය වෙයි. අමනුෂ්යයන්ට ප්රිය වෙයි. දේවතාවෝ රක්ෂා කෙරෙත්. මොහුට ගින්න හෝ, විස හෝ, ආයුධයක් හෝ නොවදියි. වහා සිත එකඟ වෙයි. මුඛ වර්ණය තෙම විශේෂයෙන් ප්රසන්න වෙයි. මුළාවට නොපැමිණියේ කළුරිය කරයි. මත්තෙහි අර්හත් මාර්ග ප්රතිවේධය නොකරන්නේ, බඹලොව උපදින්නේ වෙයි. මහණෙනි, නිතර සේවනය කරණ ලද්දාවූ, වඩන ලද්දාවූ, නැවත, නැවත කරණ ලද, සුදුසු යානාවක් මෙන් කරණ ලද, වත්තක් මෙන් කරණ ලද, අධිෂ්ඨාන කරණ ලද, පුරුදු කරණ ලද, මනාකොට පටන් ගන්නා ලද, මෛත්රි සහගත චිත්ත විමුක්තිහුගේ ආනිශංස එකොළොසක් කැමති විය යුතු වෙත්.”
https://pitaka.lk/main?n=36115&p=15
මෙත් සිත වැඩීම-පැතිරවීම හා එය කෙසේ කළ යුතු ද?
“(ප්රදෙශ) සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තියෙක් ඇත. (ප්රදෙශ) සීමා සහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තියෙක් ඇත. දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තියෙක් ඇත.
[2] “සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කී අයුරකින් වේද, දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කී අයුරකින් වේද?
“සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය පස් අයුරකින් වේ. සීමා සහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය අට අයුරකින් වේ. දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය දශ අයුරකින් වේ. (ප්රදෙශ) සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කවර පස් අයුරකින් වේද, යත්:- සියලු සත්වයෝ (ii) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා, (iii) සියලු ප්රාණීහු (මෙහි (ii) යොදන්න) සියලු භූතයෝ සියලු පුද්ගලයෝ සියලු ආත්මභාවයට ඇතුළත්වූවෝ වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද රහිත වූවෝ දුක් රහිත වූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වායි ප්රදෙශ සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රි චිත්ත විමුක්තිය මේ පස් අයුරෙන් වේ.
[3] (ප්රදෙශ) සීමා සහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කවර අට අයුරකින් වේදයත් :- සියලු ස්ත්රීහු (ii) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාවය පරිහරණය කෙරෙත්වා (iii) සියලු පුරුෂයෝ (මෙහි (ii) යොදන්න) සියලු ආර්යයෝ, සියලු අනාර්යයෝ, සියලු දෙවියෝ, සියලු මනුෂ්යයෝ, සියලු විනිපාතිකයෝ (අපායගතවූවෝ) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ, දුක් රහිත වූවෝ සුවපත්ව ආත්ම පරිහරණය කෙරෙත්වායි (ප්රදෙශ) සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රීචිත්ත විමුක්තිය මේ අට අයුරින් වේ.
[4] “දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කවර දශ අයුරකින් වේද? සියලු පූර්ව දිශාවෙහි සත්වයෝ (ii) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද රහිතවූවෝ, දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා, (iii) සියලු පශ්චිම දිශාවෙහි සත්වයෝ (මෙහි (ii) යොදන්න) සියලු උත්තර දිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු දක්ෂිණ දිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු පූර්ව අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු පශ්චිම අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු උත්තර අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු දක්ෂිණ අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු අට දිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු මතු දිශාවෙහි සත්වයෝ (iv) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා.
[5] “සියලු පූර්ව දිශාවෙහි ප්රාණීහු (මෙහි 4 ඡේදයේ (iv) යොදන්න) භූතයෝ පුද්ගලයෝ ආත්මභාව පර්යාපන්නයෝ (ශරීර ඇත්තෝ) සියලු ස්ත්රීහු සියලු පුරුෂයෝ සියලු ආර්යයෝ සියලු අනාර්යයෝ සියලු දෙවියෝ සියලු මනුෂ්යයෝ සියලු විනිපාතිකයෝ වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිත වූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා. සියලු පශ්චිම දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ (අපායගතවූවෝ) සියලු උත්තර දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු දක්ෂිණ දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු පූර්ව අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු පශ්චිම අනු දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු උත්තර අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු දක්ෂිණ අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු හෙට්ඨිම අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු උපරිම අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද රහිත වූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා. දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය මේ දස අයුරෙන් වේ.
https://pitaka.lk/main?n=54114&p=22
මෙත් සිත වැඩීම අතිශයි ම ප්රායෝගික හා සූක්ෂ්ම බව මෙයින් ද පෙනේ.
{ http://volatile-pages.thripitaka.org/…/milinda1…/index.html… }
A / R. [සියල්ලෝ ම පුද්ගලානුබද්ධව ප්රායෝගිකවන / ප්රායෝගිකකරවන (ප්රායෝගික වීමට මෙරමා ද යොමු කරවන) අතර ම, විශේෂයෙන් ම ඔබ (පාසල්) දහම්පාසල් ගුරුවරයකු හෝ (පාසල්) දහම්පාසල් සිසුවෙකු නම්, ඔබේ (පාසල) දහම්පාසල මට්ටමින් පහත ක්රියාවලිය ප්රායෝගික කිරීමට ඔබට කළ හැකි උපරිමය කිරීමට මෙත් සිතින් කාරුණිකවන ලෙස අපි ඉතා සෙනෙහසින් ඔබට යෝජනා කරන්නෙමු.]
1. සැක-බිය ගෙන දෙන පුද්ගලයා / පුද්ගලයන් / කණ්ඩායම් ආදිය කෙරෙහි කල් පවතින ද්වේශ සහගත සිතින් (වෛරයෙන්) සීතීම්-කීම්-කිරීම් (මනෝ-වාග්-කාය කර්ම) නො කළ යුතු ය.
මේ ලෝකයෙහි වෛරයෙන් වෛරයෝ කිසිකලෙක්හිදු නොසන්සිඳෙන්නාහ. අවෛරයෙන්ම වෛරය සන්සිඳෙන්නාහ. මේ (අවෛරයෙන් වෛරය සන්සිඳවීම) පුරාතනවූ ගුණධර්මයකි.
https://pitaka.lk/main?n=38100&p=5
මේ ලෝකයෙහි කිසි කලෙකත් වෛරයෝ වෛරයෙන් නො සංහිඳෙත්. අවෛරයෙන් (ක්ෂාන්තියෙන් හා මෛත්රියෙන්) ම සංහිඳෙත්. මෙය පුරාතන වූ (බුදු පසේබුදු රහතුන් විසින් පුරුදු කොට ආ) සිද්ධාන්තන ධර්මයෙකි.
http://www.thripitakaya.org/tipitakaya/Index/625?s=21200
2. ධාර්මික දිවිපැවැත්ම.[ ඒ (ධාර්මික දිවිපැවැත්ම) තුළින් අධිෂ්ඨාන - සත්යක්රියා - (රතන සුත්රයාදී) සූත්ර සජ්ඣායනය ආදියෙන්.]
“දානාදි පුණ්යධර්මය ඒකාන්තයෙන් ඒ ධර්මයෙහි හැසිරෙන පුඟුල්හු (දිට්ඨධම්මික සාම්පරායික අනර්ථයෙන්) රක්නේ ය. වැසිකලැ මහත් වූ ඡත්රය එය ධරන්නහු යම්සේ රකී ද එමෙනි. ධර්මය මොනොවට පරිචිත කල්හි තෙල අනුසය වෙයි: ධර්මචාරී පුද්ගල අපායාදි දුගතියට නොයේ යයි.
මේ දිට්ඨධම්මිකාදි අනර්ථයෙන් රැකීම ධර්මයාගේ ඵල යි.”
‘‘ධම්මො හවෙ රක්ඛති ධම්මචාරිං, ඡත්තං මහන්තං යථ වස්සකාලෙ;
එසානිසංසො ධම්මෙ සුචිණ්ණෙ, න දුග්ගතිං ගච්ඡති ධම්මචාරී’’ති.
3. (සීලයක පිහිටා) මෛත්රී සහගත සිත වැඩීමෙන්-පැතිරවීමෙන්.
මෙහි තුන්වන (3.) කරුණ වඩා හා ඉතා ප්රායෝගික බැවින් බුද්ධ-භාෂිතය අනුව ම එය සිදු කළ යුත්තේ කෙසේ ද? යන්න විමසා බැලීම කාලානුරූප ය.
කිසිදු හැඟීමකින් තොරව වචන පමණක් නොකියා - වචනාර්ථයන් මැනවින් මතුවන පදිරි හා අවධාරණයවන පදිරි ද (පරිකල්පනය කරමින් ද); එමෙන් ම (සුළු වෙලාවක සිට) කාලය හැකි තරම් දිගු කරමින් ද හැකි සෑම විටක ම මෙත් සිත වැඩීම-පැතිරවීම කළ යුතු බව සූත්රානුසාරයෙන් ගම්ය කරගත හැක.
මෙත් සිත වැඩීම-පැතිරවීම වැඩීමේ පදනම හා ආනිශංස - “මහණෙනි, නිතර සේවනය කරණ ලද්දාවූ, වඩන ලද්දාවූ, නැවත, නැවත කරණ ලද, සුදුසු යානාවක් මෙන් කරණ ලද, වත්තක් මෙන් කරණ ලද, අධිෂ්ඨාන කරණ ලද, පුරුදු කරණ ලද, මනාකොට පටන් ගන්නා ලද, මෛත්රි සහගත චිත්ත විමුක්තිහුගේ ආනිශංස එකොළොසක් කැමති විය යුතු වෙත්.
“කවර එකොළොසක්ද යත්, සුවසේ නිදයි. සුවසේ පුබුදියි. පවිටු සීන නොදකියි. මිනිසුන්ට ප්රිය වෙයි. අමනුෂ්යයන්ට ප්රිය වෙයි. දේවතාවෝ රක්ෂා කෙරෙත්. මොහුට ගින්න හෝ, විස හෝ, ආයුධයක් හෝ නොවදියි. වහා සිත එකඟ වෙයි. මුඛ වර්ණය තෙම විශේෂයෙන් ප්රසන්න වෙයි. මුළාවට නොපැමිණියේ කළුරිය කරයි. මත්තෙහි අර්හත් මාර්ග ප්රතිවේධය නොකරන්නේ, බඹලොව උපදින්නේ වෙයි. මහණෙනි, නිතර සේවනය කරණ ලද්දාවූ, වඩන ලද්දාවූ, නැවත, නැවත කරණ ලද, සුදුසු යානාවක් මෙන් කරණ ලද, වත්තක් මෙන් කරණ ලද, අධිෂ්ඨාන කරණ ලද, පුරුදු කරණ ලද, මනාකොට පටන් ගන්නා ලද, මෛත්රි සහගත චිත්ත විමුක්තිහුගේ ආනිශංස එකොළොසක් කැමති විය යුතු වෙත්.”
https://pitaka.lk/main?n=36115&p=15
මෙත් සිත වැඩීම-පැතිරවීම හා එය කෙසේ කළ යුතු ද?
“(ප්රදෙශ) සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තියෙක් ඇත. (ප්රදෙශ) සීමා සහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තියෙක් ඇත. දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තියෙක් ඇත.
[2] “සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කී අයුරකින් වේද, දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කී අයුරකින් වේද?
“සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය පස් අයුරකින් වේ. සීමා සහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය අට අයුරකින් වේ. දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය දශ අයුරකින් වේ. (ප්රදෙශ) සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කවර පස් අයුරකින් වේද, යත්:- සියලු සත්වයෝ (ii) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා, (iii) සියලු ප්රාණීහු (මෙහි (ii) යොදන්න) සියලු භූතයෝ සියලු පුද්ගලයෝ සියලු ආත්මභාවයට ඇතුළත්වූවෝ වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද රහිත වූවෝ දුක් රහිත වූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වායි ප්රදෙශ සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රි චිත්ත විමුක්තිය මේ පස් අයුරෙන් වේ.
[3] (ප්රදෙශ) සීමා සහිතව පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කවර අට අයුරකින් වේදයත් :- සියලු ස්ත්රීහු (ii) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාවය පරිහරණය කෙරෙත්වා (iii) සියලු පුරුෂයෝ (මෙහි (ii) යොදන්න) සියලු ආර්යයෝ, සියලු අනාර්යයෝ, සියලු දෙවියෝ, සියලු මනුෂ්යයෝ, සියලු විනිපාතිකයෝ (අපායගතවූවෝ) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ, දුක් රහිත වූවෝ සුවපත්ව ආත්ම පරිහරණය කෙරෙත්වායි (ප්රදෙශ) සීමා රහිතව පතුරුවන මෛත්රීචිත්ත විමුක්තිය මේ අට අයුරින් වේ.
[4] “දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය කවර දශ අයුරකින් වේද? සියලු පූර්ව දිශාවෙහි සත්වයෝ (ii) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද රහිතවූවෝ, දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා, (iii) සියලු පශ්චිම දිශාවෙහි සත්වයෝ (මෙහි (ii) යොදන්න) සියලු උත්තර දිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු දක්ෂිණ දිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු පූර්ව අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු පශ්චිම අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු උත්තර අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු දක්ෂිණ අනුදිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු අට දිශාවෙහි සත්වයෝ සියලු මතු දිශාවෙහි සත්වයෝ (iv) වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා.
[5] “සියලු පූර්ව දිශාවෙහි ප්රාණීහු (මෙහි 4 ඡේදයේ (iv) යොදන්න) භූතයෝ පුද්ගලයෝ ආත්මභාව පර්යාපන්නයෝ (ශරීර ඇත්තෝ) සියලු ස්ත්රීහු සියලු පුරුෂයෝ සියලු ආර්යයෝ සියලු අනාර්යයෝ සියලු දෙවියෝ සියලු මනුෂ්යයෝ සියලු විනිපාතිකයෝ වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද (හිංසා) රහිතවූවෝ දුක් රහිත වූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා. සියලු පශ්චිම දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ (අපායගතවූවෝ) සියලු උත්තර දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු දක්ෂිණ දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු පූර්ව අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු පශ්චිම අනු දිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු උත්තර අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු දක්ෂිණ අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු හෙට්ඨිම අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ සියලු උපරිම අනුදිශාවෙහි විනිපාතිකයෝ වෛර රහිතවූවෝ ව්යාපාද රහිත වූවෝ දුක් රහිතවූවෝ සුවපත්ව ආත්මභාව පරිහරණය කෙරෙත්වා. දිශාවන්හි පතුරුවන මෛත්රී චිත්ත විමුක්තිය මේ දස අයුරෙන් වේ.
https://pitaka.lk/main?n=54114&p=22
මෙත් සිත වැඩීම අතිශයි ම ප්රායෝගික හා සූක්ෂ්ම බව මෙයින් ද පෙනේ.
{ http://volatile-pages.thripitaka.org/…/milinda1…/index.html… }