Q. වර්තමානයේ ධර්මය අනුගමනය / අවබෝධ කිරීමට ඇති බාධාවන් මොනවා ද?
A. “අඳුර” ගැන ඇහුවම “එළිය” ගැන උත්තර දුන්නා කියලවත්, “අඹ” ගැන ඇහුවම “දෙල්” ගැන උත්තර උන්නා කියලවත්, “කොහෙ ද යන්නෙ, මල්ලෙ පොල්” වගේ උත්තරයක් උන්නා කියලවත් හිතන්න-කණගාටුව වෙන්න එපා - එහෙම ම හිතුවත්,
(බුද්ධ-කාලය හා ඇතැම් සුවිශේෂී යුග නොසලකා,) වර්තමානය තරම් ධර්මය අනුගමනය කරන්න හා/හෝ ධර්මය අවබෝධ කරන්න විශිෂ්ට ම, සැප-පහසු ම, ප්රත්යෝපකාරයෙන් ද ආඪ්ය, “ධර්මයෙන්” ද සුපොහොසත්, අද්විතීය ම (කිසිම කාලයකට/යුගයකට දෙවෙනි නො වූ) කාලයක්/යුගයක් මට නම් නොපෙනේ.
කෙලෙස් අවුස්සන අරමුණු බහුල නම් හෝ කෙලෙස්වල ගිලෙන බව බහුල නම්, ආදිය වේ ද - “ධර්මය” යොදා ප්රායෝගික වී බලන්න; “අධර්මය” බහුල නම් - අවංකව ම “ධර්මය” සොයන්න - නිසැකව ම හමුවේ. ...
මේ ආදී වශයෙන්, අඩුවක් ඇතොත් ඇත්තේ අපගේ පැත්තෙන් ම, අපගේ අභ්යන්තරයේ ම, අපගේ අධ්යාත්මයේ ම, අපගේ සිත්-සතන් තුළ ම, අපගේ භාවිතයේ ම (ප්රයෝගික වීමේ ම) විනා, අන් කවරක ද? අන් කවරෙක්ගේ ද? අන් කොතැනක ද?
A. “අඳුර” ගැන ඇහුවම “එළිය” ගැන උත්තර දුන්නා කියලවත්, “අඹ” ගැන ඇහුවම “දෙල්” ගැන උත්තර උන්නා කියලවත්, “කොහෙ ද යන්නෙ, මල්ලෙ පොල්” වගේ උත්තරයක් උන්නා කියලවත් හිතන්න-කණගාටුව වෙන්න එපා - එහෙම ම හිතුවත්,
(බුද්ධ-කාලය හා ඇතැම් සුවිශේෂී යුග නොසලකා,) වර්තමානය තරම් ධර්මය අනුගමනය කරන්න හා/හෝ ධර්මය අවබෝධ කරන්න විශිෂ්ට ම, සැප-පහසු ම, ප්රත්යෝපකාරයෙන් ද ආඪ්ය, “ධර්මයෙන්” ද සුපොහොසත්, අද්විතීය ම (කිසිම කාලයකට/යුගයකට දෙවෙනි නො වූ) කාලයක්/යුගයක් මට නම් නොපෙනේ.
කෙලෙස් අවුස්සන අරමුණු බහුල නම් හෝ කෙලෙස්වල ගිලෙන බව බහුල නම්, ආදිය වේ ද - “ධර්මය” යොදා ප්රායෝගික වී බලන්න; “අධර්මය” බහුල නම් - අවංකව ම “ධර්මය” සොයන්න - නිසැකව ම හමුවේ. ...
මේ ආදී වශයෙන්, අඩුවක් ඇතොත් ඇත්තේ අපගේ පැත්තෙන් ම, අපගේ අභ්යන්තරයේ ම, අපගේ අධ්යාත්මයේ ම, අපගේ සිත්-සතන් තුළ ම, අපගේ භාවිතයේ ම (ප්රයෝගික වීමේ ම) විනා, අන් කවරක ද? අන් කවරෙක්ගේ ද? අන් කොතැනක ද?