Q. “සීලබ්බතපරාමාස සංයෝජනය යනු ගෝශීලගෝව්රතාදී මිත්යා ශීලව්රත සමාදානයෙන් ඒවා පිරිමෙන් පව් අවසන් කොට ශුද්ධියට පැමිණ දුකින් මිදිය හැකි ය, පරම සුඛයට පැමිණිය හැකිය යන දෘෂ්ටිය ය.”
https://pitaka.lk/books/suvisi-gunaya/28-3.html
https://pitaka.lk/books/suvisi-gunaya/28-3.html
[මෙය ද කියවන්න.]
A. "සීලබ්බතපරාමාසය.
මෙහි ගවාදි සතුන්ගේ ප්රකෘතිස්වභාවය සීල නම් වේ. එනම් සතර පයින් යාම, බිම නිදාගැනීම, අතට නො ගෙන මුවින් ම ආහාර ගැනීම, හුන් තැන ම මලමුත්ර පහ කිරීම ආදිය ගවයන්ගේ ප්රකෘති ස්වභාවය ය. ගවයකු මෙන් හැසිරෙමි යි මනුෂ්යයකු විසින් සමාදන් වී පවත්වන ඒ ගව ස්වභාවය ව්රත නම් වේ. බුදු සසුනෙන් පිටත්හි ඇතැම් ශ්රමණයෝ ශීලයෙන් ව්රතයෙන් සත්ත්වයා ශුද්ධ වන්නේ ය යි සලකති. ඔවුන්ගේ ඒ දෘෂ්ටිය සීලබ්බත පරාමාස නම් වේ. සත්කායදෘෂ්ටිය විචිකිච්ඡාව ශීල ව්රතපරාමර්ශ යන මේ තුන සෝවාන් මාර්ගයෙන් ප්රහීණ වන සංයෝජනයෝ ය."
"1263. එහි සීලබ්බතපරාමාස කවරෙ යත්:
මේ සස්නෙන් බැහැර මහණබමුණන්ගේ ශීලයෙන් ශුද්ධි යැ ව්රතයෙන් ශුද්ධි යැ ශීලව්රතයෙන් ශුද්ධි යැ යි මෙබඳු වූ යම් දෘෂ්ටියෙක් දෘෂ්ටිගතයක් දෘෂ්ටීගහනයෙක් දෘෂ්ටිකාන්තාරයෙක් දෘෂ්ටි නැමැති විෂකටුවක් දෘෂ්ටිකම්පනයක් දෘෂ්ටිසංයෝජනයක් ග්රාහයෙක් පිහිටා සිටීමෙක් පිවිස ගැන්මෙක් පරාමර්ශයෙක් කුත්සිතමාර්ගයෙක් වැරැදිමඟක් වැරැදි බවක් තීර්ථායතනයක් විපර්යාසග්රාහයෙක් ඇද්ද, මේ ‘සීලබ්බතපරාමාස’ යයි කියනු ලැබේ."
https://www.thripitakaya.org/tipitakaya/Index/723?s=21912
"වෙනත් විදියකින් පැහැදිලි කරනවානම්, සංසාර විමුක්තිය උදෙසා කලයුතු, එකම මග අර්යෂ්ටන්ගික මාර්ගය බව අවබෝධයෙන්ම දත් කෙනා සීලබ්බත පරමසයෙන් තොර වේ. ඒ අනුව අර්යෂට්න්ගිග මාර්ගය හැර වෙන ඕනෑම වතක් නිර්වාන අවබෝධය උදෙසා කරයි (මෙය කිරීමෙන් විමුක්තිය ලැබේ යයි සිතමින්) නම් එය සීලබ්බත පරමාසයට යටත් වේ."
http://discussions.pathnirvana.org/2017/04/27/silabbata-paramasa/
A. "සීලබ්බතපරාමාසය.
මෙහි ගවාදි සතුන්ගේ ප්රකෘතිස්වභාවය සීල නම් වේ. එනම් සතර පයින් යාම, බිම නිදාගැනීම, අතට නො ගෙන මුවින් ම ආහාර ගැනීම, හුන් තැන ම මලමුත්ර පහ කිරීම ආදිය ගවයන්ගේ ප්රකෘති ස්වභාවය ය. ගවයකු මෙන් හැසිරෙමි යි මනුෂ්යයකු විසින් සමාදන් වී පවත්වන ඒ ගව ස්වභාවය ව්රත නම් වේ. බුදු සසුනෙන් පිටත්හි ඇතැම් ශ්රමණයෝ ශීලයෙන් ව්රතයෙන් සත්ත්වයා ශුද්ධ වන්නේ ය යි සලකති. ඔවුන්ගේ ඒ දෘෂ්ටිය සීලබ්බත පරාමාස නම් වේ. සත්කායදෘෂ්ටිය විචිකිච්ඡාව ශීල ව්රතපරාමර්ශ යන මේ තුන සෝවාන් මාර්ගයෙන් ප්රහීණ වන සංයෝජනයෝ ය."
"1263. එහි සීලබ්බතපරාමාස කවරෙ යත්:
මේ සස්නෙන් බැහැර මහණබමුණන්ගේ ශීලයෙන් ශුද්ධි යැ ව්රතයෙන් ශුද්ධි යැ ශීලව්රතයෙන් ශුද්ධි යැ යි මෙබඳු වූ යම් දෘෂ්ටියෙක් දෘෂ්ටිගතයක් දෘෂ්ටීගහනයෙක් දෘෂ්ටිකාන්තාරයෙක් දෘෂ්ටි නැමැති විෂකටුවක් දෘෂ්ටිකම්පනයක් දෘෂ්ටිසංයෝජනයක් ග්රාහයෙක් පිහිටා සිටීමෙක් පිවිස ගැන්මෙක් පරාමර්ශයෙක් කුත්සිතමාර්ගයෙක් වැරැදිමඟක් වැරැදි බවක් තීර්ථායතනයක් විපර්යාසග්රාහයෙක් ඇද්ද, මේ ‘සීලබ්බතපරාමාස’ යයි කියනු ලැබේ."
https://www.thripitakaya.org/tipitakaya/Index/723?s=21912
"වෙනත් විදියකින් පැහැදිලි කරනවානම්, සංසාර විමුක්තිය උදෙසා කලයුතු, එකම මග අර්යෂ්ටන්ගික මාර්ගය බව අවබෝධයෙන්ම දත් කෙනා සීලබ්බත පරමසයෙන් තොර වේ. ඒ අනුව අර්යෂට්න්ගිග මාර්ගය හැර වෙන ඕනෑම වතක් නිර්වාන අවබෝධය උදෙසා කරයි (මෙය කිරීමෙන් විමුක්තිය ලැබේ යයි සිතමින්) නම් එය සීලබ්බත පරමාසයට යටත් වේ."
http://discussions.pathnirvana.org/2017/04/27/silabbata-paramasa/