Q. තෙරැවන් සරණයි, සමාධියෙහි අංගයන් මොනවාදැයි, සූත්රානුසාරයෙන් මෙත්සිතින් පෙන්වා දෙන්න.
A. “‘සමාධි’ යනු ඒකත්තතා යැ. එහි සමාධි කවරෙ යැ: අකුශලචිත්තෛකාග්රතා සංඛ්යාත සරණසමාධි ය කුශලාව්යාකෘත වූ (ලෝකොත්තර වූ) අරණසමාධි යැ ප්රතිඝචිත්තයෙහි එකාග්රතා සංඛ්යාත සවෙරසමාධි යැ මෙත්තාචෙතොවිමුත්ති සංඛ්යාත අවෙර සමාධි යැ සප්රතිඝ වූ සව්යාපජ්ඣසමාධි යැ අප්රතිඝ වූ අබ්යාපජ්ඣ සමාධි යැ සප්රීතික සමාධි යැ නිෂ්ප්රීතිකසමාධි යැ ලෞකික වූ සාමිසසමාධි යැ ලෝකොත්තර වූ නිරාමිස සමාධි යැ දන්ධාහිඥ වූ සසංඛාරසමාධි යැ ක්ෂිප්රාහිඥ වූ අසංඛාරසමාධි යැ ශුෂ්කවිදර්ශකයාගේ ඒකංසභාවිත සමාධි යැ ශමථයානිකයාගේ උහයංසභාවිත සමාධි යැ (කායසක්ඛී පුද්ගලයාගේ ද උභතෝභාගවිමුත්තයාගේ ද) උභතෝභාවීතභාවන සමාධි යැ සවිතර්ක සවිචාර සමාධි යැ අවිතර්කවිචාරමාත්ර වූ සමාධි යැ අවිතර්කඅවිචාර සමාධි යැ (අප්රගුණ වූ ප්රථමධ්යානාදි) හානභාගිය සමාධි යැ (තදනුධම්මතා සතිය පිහිටීම් වශයෙන්) ඨීතිභාගිය සමාධි යැ විශේෂාධිගමය පිණිස පවත්නා විශේෂභාගිය සමාධි යැ නිබ්බෙධභාගිය සමාධි යැ ලෞකික සමාධි යැ ලෝකෝත්තර සමාධි යැ මිථ්යාසමාධි යැ සම්යක්සමාධි යැ යන මේ සමාධි නම් වේ. මේ සමාධිහුගේ වේමත්තතා යි.”
["‘සමාධී’ති එකත්තතා. තත්ථ කතමො සමාධි: සරණො සමාධි, අරණො සමාධි, සවෙරො සමාධි, අවෙරො සමාධි, සබ්යාපජ්ඣො සමාධි, අබ්යාපජ්ඣො සමාධි, සප්පීතිකො සමාධි, නිප්පීතිකො සමාධි, සාමිසො සමාධි, නිරාමිසො සමාධි, සසඞ්ඛාරො සමාධි, අසඞ්ඛාරො සමාධි එකංසභාවිතො සමාධි, උභයංසභාවිතො සමාධි, උභතොභාවිතභාවනො සමාධි, සවිතක්කසවිචාරො සමාධි, අවිතක්කවිචාරමත්තො සමාධි, අවිතක්කඅවිචාරො සමාධි, භානභාගියො සමාධි, ඨිතිභාගියො සමාධි විසෙසභාගියො සමාධි, නිබ්බෙධභාගියො සමාධි, ලොකියො සමාධි, ලොකුත්තරො සමාධි, මිච්ඡාසමාධි, සම්මාසමාධි, අයං වෙමත්තතා."]